Rosanne Philippens & Yuri van Nieuwkerk

ZONDAGMIDDAGCONCERT
met Rosanne Philippens en Yuri van Nieuwkerk in de Stadslaankerk 3 oktober 2010 om 15:30 uur

Rosanne Philippens

Rosanne Philippens begon op driejarige leeftijd met vioolspelen aan de Amstelveense Muziekschool bij Anneke Schilt. Op haar elfde ging ze naar Coosje Wijzenbeek en een jaar later werd ze toegelaten tot de Jong Talent Klas aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Haar studie heeft ze daar vervolgd bij Vera Beths en in juni 2009 haalde ze haar diploma met een tien met onderscheiding. Voor datzelfde examen kreeg ze de Debman-prijs voor het beste vioolexamen.
Andere prijzen won ze in de finale van het Prinses Christina Concours, in de finale van het Vriendenkrans Concours en in 2009 won zij de eerste prijs op het Nationaal Vioolconcours (Oskar Back). Daarnaast kreeg zij tijdens dit concours de prijs voor de beste vertolking van de Nederlandse compositie en, samen met haar pianist Yuri van Nieuwkerk, de prijs voor het beste duo. In november 2008 kreeg zij een beurs uitgereikt van het Kersjesfonds.

Yuri van Nieuwkerk Yuri van Nieuwkerk begon op twaalfjarige leeftijd met zijn pianostudie aan het Conservatorium van Amsterdam. Daar kreeg hij les van Mila Baslawskaya. Hij viel in de prijzen bij verschillende nationale en internationale concoursen. Onlangs sloot hij met een negen zijn bachelorfase af bij David Kuyken.

Houdt deze site in de gaten voor meer informatie over programma, kaartverkoop en eventuele wijzigingen. Meer weten? Kijk op de website van Rosanne.

Programma
Rosanne Philippens en Yuri van Nieuwkerk Rosanne en Yuri zullen onderstaande werken ten gehore brengen.

1. F.Schubert (1797-1828)
    Sonate in A D.408 Op. 162
    - Allegro moderato
    - Scherzo: presto
    - Andantino
    - Allegro vivace
  2. M.Ravel (1875-1937)
    Sonate nr. 2 in G
    - Allegretto
    - Blues: moderato
    - Perpetuum mobile: allegro

3. PAUZE

4. J.Brahms (1833-1897)
    Sonate in G Op. 78
    - Vivace ma non troppo
    - Adagio - Piu Andante - Adagio
    - Allegro molto moderato
  5. P.I.Tchaikovsky (1840-1893)
    Rosanne Philippens en Yuri van Nieuwkerk Waltz Scherzo Op. 34
De zaal is open om 15:00 uur. Koffie of thee zijn inbegrepen in de toegangsprijs.

Recentie
Meer dan 100 bezoekers genoten zichtbaar van het virtuose optreden van dit jonge duo. Dit was een uniek concert voor IJlst. De Stichting Behoud Stadslaankerk is erg ingenomen dat artiesten van dit niveau een optreden wilden verzorgen in de Stadslaankerk. Het publiek heeft met luid applaus Rosanne en Yuri bedankt voor hun mooie vertolking.